"Mleko i miód" - Rupi Kaur - wyd. Otwarte

Tytuł: Mleko i miód

Tytuł oryginalny: Milk and Honey

Autor: Rupi Kaur

Wydawnictwo: Otwarte

Rok wydania: 2017








nothing is safer

than the sound of you

reading out loud to me





„Mleko i miód” to moja pierwsza od dawna książka z poezją. Nie sądziłam, że taka forma literatury będzie w stanie skraść moje serce. Myślę, że książka ta jest idealnym odzwierciedleniem uczuć kobiety. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tej wyjątkowej pozycji, zapraszam do recenzji.





some people

are so bitter



to them

you must be kindest



Książka ta zawiera opowieści o przemocy, stracie, kobiecości i miłości, podzielone na cztery rozdziały: cierpienie (the hurting), kochanie (the loving), zrywanie (the breaking) i gojenie (the healing). Każdy z rodziałów zawiera czyste emocje przekazane w prosty sposób. Każdy z rozdziałów skłania do refleksji. Część stronic zdobią przepiękne ilustracje. Ktoś mógłby stwierdzić: Przecież to zwykłe bazgroły. Otóż nie! Nic bardziej mylnego. Każda z grafik idealnie współgra z tekstem, który znajduje się na stronie. Coś wspaniałego. I jak cieszy oko! Osobiście uważam, że jest to książka na każdy dzień i dla każdego człowieka. Myślę, że sentencje, które tam znajdziemy wpasują się w różne sytuacje, na różnych etapach życia, co czyni tą książkę tak wyjątkową.





the idea that we are

so capable of love

but still choose

to be toxic



Ja jako totalna sroka zakochałam się w jakże prostej oprawie książki. Jako, że posiadam wydanie dwujęzyczne w twardej oprawie (mam słabość do twardych opraw), zachwycam się jej wyglądem, odkąd tylko wpadła w moje ręce. Klasyczna czerń i biel, krótkie wiersze i „bazgroły” na stronicach skradły moje serce. Będę wracała do tek lektury bardzo często, ponieważ pozwala mi ona na znalezienie słów, których sama nie mogłabym wymyślić, pozwala mi odkrywać emocje, o które się nie podejrzewałam. Wybaczcie mi tak krótką recenzję, ale sądzę, że każdy kto weźmie w ręce chociaż na chwilę ten tytuł, zakocha się w nim równie mocno jak ja. Polecam serdecznie ten tytuł każdemu kto lubi poezję, emocje i tekst skłaniający do refleksji na życiem.



I need

who knows struggle

as well as i do

someone

willing to hold my feet in their lap

on days it is too difficult to stand

the type of person who gives

exactly what i need

before i even know i need it

the type of lover who hears me

even when i do not speak

is the type of understanding

i demand





Agnieszka








Komentarze

  1. U mnie też pojawiła się recenzja tej książki, ale ja aż tak bardzo jej nie polubiłam ;/ Ale wydanie jest piękne, tu się zgadzamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo każdy szuka w książce czegoś innego 💗 Dla mnie jest idealna 👍🏻

      Usuń
  2. Ja również zakochałam się w Mleku i Miodzie! A ilustracje kompletnie mnie kupiły. Nigdy nie sądziłam, że zabiorę się z własnej woli za poezję i będzie mi to sprawiać taką przyjemność :) @rozczytane

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak strasznie kusi mnie dwujęzyczne wydanie, że chyba niedługo je sobie zamówię. Na co dzień nie mam do czynienia z poezją, ale lubię próbować nowych rzeczy :)

    http://mala-czytelniczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, piękne wiersze w pięknym wydaniu 💗

      Usuń
  4. Ja i poezja mamy trudne relacje, więc do tej książki raczej mnie nie ciągnie. Jednak okładka jest piękna i nie wiem czy dla niej nie zastanowić się nad jej kupnem. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że znalazłabyś w niej coś dla siebie. Nie tylko okladke☺

      Usuń
  5. Ja sobie ją dawkuje i nawet wracam do poprzednich wierszy, czasami jakoś na nowo je rozumiejąc. Choć nigdy nie lubiłam poezji to dla mnie te po prostu rzucone na papier słowa, pełne emocji niosą ogromną moc. Zgadzam się więc z recenzją jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle odkrywam na nowo wiersze, wspaniała książka na całe życie.

      Usuń
  6. No nieee, tak krótko o tym tomiku?? :D

    I czemu ja jeszcze nie obserwuję Twojego bloga? Już dołączam do obserwatorków ;)

    PytamKsiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Króciutko, bo to trzeba samemu przeczytać 🙈

      Usuń
  7. Po przeczytaniu "Pułapka uczuć" Hoover, gdzie poezja jest ważną częścią książki, odrobinę się do niej przekonałam. Na pewno przeczytam, ale marzy mi się wersja polsko-angielska, więc poczekam na jakieś rabaciki :)

    Pozdrawiam! :D

    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecam tylko wersję dwujęzyczną 💗

      Usuń
  8. Jak ja normalnie nie cierpię wierszy, to gdy wertowałam ten tomik w Empiku z ciekawości, o co chodzi, to się zakochałam i musiałam wyjść z egzemplarzem <3

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowna, wartościowa książka. Szkoda, że mogłam z nią spędzić tylko kilka krótkich chwil...

    Pozdrawiam.
    Kasia z Ebookowych recenzji
    http://ebookowe-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja uwielbiam otwierać tę książkę na losowej stronie i sprawdzać co tym razem wypadło ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty