"Prawdodziejka" - Susan Dennard - wyd. SQN

Tytuł: Prawdodziejka
Autor: Susan Dennard
Wydawnictwo SQN
Rok wydania: 2016


Świat fantastyczny, to ciekawy, ale jakże trudny temat do czytania. Trudny, zwłaszcza jeśli czyta się w większości książki pozbawione do cna magii. Taka wydawała się dla mnie „Prawdodziejka”, trudna, ale to były tylko pozory. Bardzo szybko wciągnęłam się w jej magiczny świat i poznałam wiele wspaniałych postaci. Zatem zapraszam na krótki wpis.


Przedstawię wam pokrótce autorkę, czyli Susan Dennard. Pochodzi z małego miasteczka w stanie Georgia. Podróżniczka, pisarka, instruktorka pisania oraz magister w dziedzinie biologii morskiej.

„Prawdodziejka” to opowieść o młodej czarodziejce Safiyi i jej przyjaciółce więziodziejce Iseult. Safi posiada potężną moc. Magia, którą włada potrafi powiedzieć jej czy ktoś mówi prawdę czy kłamie. Swój dar utrzymuje w sekrecie, aby ustrzec się przed wykorzystaniem przez jedno z imperiów. Iseult to więziodziejka, potrafi dostrzec więzi łączące ludzi, ale również poprzez więzi wyczuć ludzkie emocje. Dziewczyna nie do końca jest świadoma drzemiących w niej mocy.

Pierwszy tom z serii Czaroziemie to klucz do wspaniałego świata magii. Wątek magiczny jest rozbudowany. Magia, to nie są zwykłe czary-mary. Czarodzieje i czarodziejki przedstawieni w utworze posiadają moce z różnych dziedzin np.: żywioły - wododzieje, ogniodzieje, wiatrodzieje oraz ziemiodzieje; krwiodzieje – Aeduan, który ścigał więziosiostry i wiele innych. Wątek magii, polityki, wojny oraz miłości został połączony w sposób wyważony.

Susan Dennard w swojej powieści rzuca czytelników na głęboką wodę. I to dosłownie. Nigdzie nie ma choćby odrobiny wprowadzenia do świata przedstawionego w książce. Bohaterowie również nie są przedstawieni, co może na początku sprawiać problem w zrozumieniu fabuły. Opowieść rozpoczyna się od nieudanej zasadzki, którą przygotowały Iseult i Safiya. Akcja toczy się od samego początku i dostarcza solidnej dawki magii i sprawia, że nie można oderwać się od lektury.

Polecam „Prawdodziejkę” wszystkim fanom fantastyki. Jestem pewna, że książka znajdzie uznanie wśród osób, które uwielbiają polityczne rozgrywki i niebanalne słownictwo. Myślę jednak, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Zapraszam was do magicznego świata Safi, Iseult i innych wspaniałych postaci, które poznajemy na przestrzeni lektury. Ja na pewno sięgnę po drugi tom z serii „Wiatrodzieja”, który już wkrótce będzie miał premierę. Tytuł ten zajmuje szczególne miejsce na mojej biblioteczce, ponieważ pozwolił mi się przenieść w świat zupełnie innych od tego, który nas otacza. Zachęcam was do sięgnięcia po „Prawdodziejkę”.

Egzemplarz do recenzji otrzymałam od wydawnictwa SQN za co serdecznie dziękuję.
To była cudowna historia, mam wrażenie, że kontynuacja będzie jeszcze lepsza.

Agnieszka


Komentarze

  1. Bardzo podoba mi sie recenzja �� Ogolnie to nie jestem fanka fantastyki, jednak po przeczytaniu tej recenzji to mam ochotę sięgnąć po te książka ❤ oby tak dalej, trzymam kciuki ☺️ @kasiareads

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana! Książka była naprawdę interesująca i wolnym czasie może uda ci się ją przeczytać :)

      Usuń
  2. Prawdodziejka jest cudowna <3 Świetna recenzja ;*

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam! Teraz ciekawi mnie "Wiatrodziej" :)

      Usuń
  3. Chętnie po nią siegne ;) Kocham fantastykę! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna historia i ciągła akcja. Polecam ;)

      Usuń
  4. Ciągnie mnie do tej książki, ojj ciągnie :) Recenzja świetna. Krótka, nie zdradzająca za dużo szczegółów :) Bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za opinię. Dopiero się uczę :) A książka jest fantastyczna. I to dosłownie :)

      Usuń
  5. Bardzo fajna recenzja! Książki jeszcze nie miałam okazji przeczytać, ale mam nadzieję, że to się zmieni po kolejnym książkowym zamówieniu :D
    Pozdrawiam!
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcie, świetna recenzja, a książka czeka na lekturę :D

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję, książkę naprawdę polecam :)

      Usuń
  7. O, jest i recenzja, na którą tak czekałam na Instagramie! Polityczne zagrywki - te dwa słowa, o ile to możliwe, jeszcze bardziej zachęciły mnie do sięgnięcia po tę książkę :) Mam nadzieję, że uda mi się w najbliższym czasie zapoznać z "Prawdodziejką", bo lektura kusi mnie już od dnia premiery, a teraz nawet polecenie Sary J.Mass działa na zachętę, bo zdążyłam już od tego czasu przeczytać jedną jej książkę, która całkiem mi się podobała :)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty