"Dwór mgieł i furii" - Sarah J. Maas - wyd. Uroboros

Tytuł: Dwór mgieł i furii

Tytuł oryginalny: A Court Of Mist And Fury

Autor: Sarah J. Maas

Wydawnictwo: Uroboros

Rok wydania: 2017



"To the stars who listen — and the dreams that are answered." 
frag. Sarah J. Maas "Dwór mgieł i furii".
 
„Dwór mgieł i furii” jest to drugi tom z serii Dwory, autorstwa Sarah J. Maas. Kontynuacja przygód Feyry, Rhysanda, Tamlina i innych. Ta książka była po prostu cudowna, wspaniała. Nie wiem czy zdołam oddać jej wyjątkowość w moim tekście. Zaryzykuję jednak i zaproszę was na chwilę do Prythianu, do świata fae, magii, potęgi, intryg i miłości.




Feyra Wyzwolicielka. Po tym jak dziewczyna ocaliła Prythian od rządów sadystycznej Amaranthy, wydawałoby się że historia jej i Tamlina się zakończy. Feyra przyjmuje oświadczyny Tama, zaczynają planować ślub. Dziewczynę jednak dręczą koszmary w związku z wydarzeniami, które miały miejsce Pod Górą. Nie może malować, bo niektóre odcienie kojarzą jej się z krwią. Nie może spać nocami, zwraca wszystko co zjadła, a Tamlin niczego nie zauważa. Jego bowiem również dręczą koszmary, zamiast spać często siedzi przyczajony, przemieniony w bestię i wypatruje niebezpieczeństwa. Zaczyna zamykać Feyrę w złotej klatce. Przydziela do jej ochrony tłumy strażników, dziewczyna nie może swobodnie opuszczać okolic rezydencji. W ich życiu pojawia się Iantha, kapłanka, która szykuje się do udzielenia ślubu księciu Dworu Wiosny i jego narzeczonej. W dniu ceremonii, przed ołtarzem Feyra w myślach błaga o pomoc. Nie chce być żoną Tamlina, nie w tej chwili, nie kiedy tonie w ciemności. Jak na zawołanie zjawia się Rhysand, książę Dworu Nocy. Przypomina wszystkim o układzie jaki zawarł z Feyrą, gdy ta konała w lochu. Zabiera ją na tydzień do swojego dworu. Kobieta nie jest tam więźniem. Sama może decydować, otrzymuje wsparcie, które tak pragnęła od swojego ukochanego. Powrót do Dworu Wiosny i późniejsze uświadamiają jej, że nie jest tam szczęśliwa, że nie może tam zostać. Do czego Tamlin jest w stanie się posunąć żeby odzyskać swoją narzeczoną?




Sarah J. Maas stworzyła świat, w którym ja chciałabym pozostać przez długi czas. Zakochałam się w Prythianie, pomimo jego brutalności. Historia ta opowiedziana jest po mistrzowsku, intrygi które sprawiają, że nie można odłożyć lektury. Postaci są dopracowane do perfekcji. Emocje, które przeżywają bohaterowie, udzielają się również czytelnikowi. Zwroty akcji trzymają w napięciu, a wątek miłosny rozgrzewa do czerwoności.



Seria Dworu jest najlepszą serią jaką do tej pory przeczytałam (poza Harrym Potterem rzecz jasna :D). Pewne jest to, że wrócę jeszcze niejednokrotnie do tej historii, bo ja nie mogłam nie pokochać głównych bohaterów, w szczególności Rhysa, Feyry, Mor, Kasjana, Azriela i Amreny. Jest to zupełnie nowy wymiar literatury fantastycznej, gatunek new adult, który został wprowadzony do tej książki sprawdził się idealnie. Ta opowieść rozbudziła moją wyobraźnię, a słowa Rhysana sprawiły, że znów mam ochotę marzyć. Jego postawa jest godna naśladowania, ale o tym musicie przekonać się sami sięgając po książki pani Maas. Teraz zamierzam sięgnąć po „Szklany tron”, chcę się przekonać czy jest równie dobry co oba Dwory. Polecam wam serdecznie. Już dawno nie trafiłam na tak dobrą fantastykę. Książki właściwie czytały się same.



Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu Uroboros.



Agnieszka




Komentarze

  1. Nie mogę się doczekać, aż i ja przepadnę w Dworze. Ale póki co czekam na te ważniejsze książki i nie zaczynam narazie innych ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy spodoba ci się tak samo jak mnie? 💗

      Usuń
  2. Lubię tę serię, ale chyba nie aż tak jak ty. Fajna lektura, ale jeśli najpierw czytało się Szklany tron, to schematy które lubi Maas zaczynają irytować. XD

    Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w przyszłym tygodniu dostanę Szklany tron, wtedy przekonam się czy faktycznie jest podobieństwo w tych dwóch utworach. Tak czy siak, kocham Dwory 💗💗💗

      Usuń
  3. Ostatnio dotarł do mnie mój egzemplarz książki i ubezpieczając się na zapas, zamówiłam anglojęzyczną wersję. W końcu nie wiadomo, czy po przeczytaniu pierwszych dwóch tomów, dotrwam do dnia premiery trzeciego w Polsce :D Lepiej dmuchać na zimne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zamówię anglojęzyczny trzeci tom 🙈🙈🙈 Bo po polsku ma być podobno we wrześniu dopiero 😱😱

      Usuń
  4. Cieszę się, że również pokochałaś Dwory :D <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokochałam to nieodpowiednie słowo 🙈 Ja uwielbiam tą serię 💗

      Usuń
  5. Nie mogę się już doczekać aż zacznę tą serię, masz takie piękne zdjęcia zawsze.
    Zapraszam serdecznie też do mnie, wróciłam na bloga :)
    obserwuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria jest super! Bardzo dziękuję 🙈 i już cię obserwuję 👍🏻👍🏻👍🏻😀

      Usuń
  6. Wow, nie wiedziałam, ze prowadzisz bloga! Pieknie tu u Ciebie! Pozdrawiam z ohbookishme.blogspot.com❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam prowadzić całkiem niedawno 🙈🙈

      Usuń
  7. Niedawno przeczytałam 1 tom i nie mogę się doczekać by zabrać się za 2. Jednak słyszałam, że czeka na mnie taki kac, że trudno będzie mi się pozbierać i nie wiem czy nie poczekać, aż 3 część zostanie wydana. :) Szklany Tron jak najbardziej polecam! Nawet jeśli 1 tomem nie będziesz zachwycona to po prostu musisz zabrać się również za 2, który jest pełny zwrotów akcji <3

    MÓJ BLOG 💘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi tom przyprawia o zawał serca 💗

      Usuń
  8. Przede mną dopiero pierwszy tom, ale jestem pewna, że się nie zawiodę. "Szklany tron" był świetny, więc czuję, że tę serię też pokocham ;)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Obiecuję zapoznać się z wcześniejszymi tomami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli uda mi się przeczytać pierwszy tom, to na pewno wezmę się za drugi :)

    Pozdrawiam.
    Kasia z Ebookowych recenzji
    http://ebookowe-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty