Dziedzictwo ognia / Królowa cieni - Sarah J. Maas - wyd. Uroboros

Tytuł: „Dziedzictwo ognia” - „Królowa cieni”
Tytuł oryginalny: „Heir of Fire” - „Queen of Shadows”
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: Uroboros
Rok wydania: 2015 – 2016

Szklany tron to seria, która całkowicie mną zawładnęła. Bardzo długo zwlekałam z napisaniem recenzji, bo tragało mną tyle emocji. Nie pamiętam kiedy aż tak wczułam się w postać głównego bohatera. Książki Maas to prawdziwy fenomen. Przynajmniej dla mnie. Nie wiem jak można było napisać tak genialne książki. Najpierw Szklany tron, później Dwory. Jeśli chcecie wiedzieć co sądzę o tomie III i IV to zapraszam was z kubkiem herbaty/kawy na krótką lekturę.


Celaena po stracie przyjaciółki myśli tylko o tym, jak pomścić Nehemię. Jako Obrończyni jest zobowiązana do służby królowi, ale to nie przeszkodzi jej w wymierzeniu sprawiedliwości. Chaol – Kapitan Gwardii wysyła dziewczynę do Wendlyn. Chce ją trzymać z daleka od dworu, bo wie kim dziewczyna jest naprawdę. W Wendlyn Celaena zmierzy się z najmroczniejszymi tajemnicami. Jesli wyjdzie z tej próby zwycięsko, stanie się największym zagrożeniem dla Adarlanu. 



Celaena Sardothien do tej powy traciła wszystkich, których kochała. Poświęcenie Nehemii nie poszło na marne. Dzięki przyjaciółce odkryła swoje dziedzictwo. Nadszedł czas zemsty. Zabójczyni Adarlanu zniknęła – teraz nazywa się Aelin Ogniste Serce, królowa podbitego przez Adarlan Terrasenu. Aelin wraca do Adarlanu by się zemścić na tych, którzy skrzywdzili jej bliskich. Chce odzyskać tron i musi zmierzyć się z cieniami przeszłości. W Adarlanie pozbawiona swej magii ognia może liczyć na swoich towarzyszy – kuzyna Aediona, Chaola, Lysandrę i przede wszystkim na jej wojownika Rowana – walecznego księcia Fae, który jest jej bratnią duszą i nie tylko…



Co ja mogę powiedzieć o tych książkach? Przede wszystkim zarówno Dziedzictwo jak i Królowa mają cudowną fabułę. Wykreowany świat i postaci stają się nam bliskie i oczyma wyobraźni możemy wejść do pochłoniętego złem Adarlanu. Trzeci i czwarty to to istny roller coaster. Akcja toczy się od samego początku nie nie można oderwać się od lektury. Jak dla mnie jest to idealny przykład idealnej serii fantasy. A bohaterowie? Rowan, Dorian, Chaol i Aedion wylądowali na mojej długiej liście mężów :D



Czy polecam? Oczywiście, że tak! Uwielbiam Sarah! Nie, ja ją kocham. Nie sądziłam, że kiedyś to powiem, ale ona jest geniuszem. Wszystko co wychodzi spod jej pióra jest niesamowite i warte przeczytania. Myślę, że każdy fan literatury fantastycznej będzie zadowolony i uzależni się od jej twórczości jak ja :D A już wkrótce premierę będzie miał V tom z serii „Imperium burz”. Jak ja czekam na tę książkę. Jajko zniosę :D Kto czeka razem ze mną? Kto kocha Maas tak jak ja?



Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu Uroboros.

Agnieszka

Komentarze

  1. Pierwsza część Szklanego Tronu czeka grzecznie na mojej półce i modli się o więcej czasu abym w końcu się za nią zabrała haha~@rozczytane

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wczoraj skończyłam Dziedzictwo ognia. Jestem na nie. Może jestem już za stara na fantastykę młodzieżową... 😂 Albo po prostu potrzebuję akcji, rewelacji, jak w thrillerach, kryminałach. Emocje z książek do mnie niestety nie przejawiają 😢 Kończę z tą serią, bo męczyłam się przeokropnie. Ale nie wszystko musi być dla mnie i to jest piekne! 😁 Może Sanderson do mnie przemówi 😉 Pozdrawiam serdecznie!
    http://czytelniczyzamet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie nie jest to typowa młodzieżówka, to coś pomiędzy. Ja uwielbiam, ale wiadomo gusta są różne :)

      Usuń
  3. Kochana ja to jajko znoszę od premiery czwartego tomu i teraz jak wyjdzie Imperium burz to chyba rzucę wszystko w kąt i będę czytać. Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś. Sarah J. Maas jest niezaprzeczalną królową i każdy powinien zapoznać się z jej książkami!
    Pozdrawiam :)

    oddam-ci-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę miała swój egzemplarz Imperium już w przyszłym tygodniu :) Też znoszę jajko :D

      Usuń
  4. Te dwie części zdecydowanie jak na razie są najlepszymi z tej serii <3 Też zniosę jajko, zanim się doczekam Imperium :D W tym tygodniu powinno przyjść <3 Maas to królowa i koniec kropka ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty