Dzisiaj rozmawiamy o pani - Agnieszka Nabrdalik - wyd. Literackie


Tytuł: Dzisiaj rozmawiamy o pani

Tytuł oryginalny: Dzisiaj rozmawiamy o pani

Autor: Agnieszka Nabrdalik

Wydawnictwo: Literackie

Rok wydania: 2017



Kto z nas nie kojarzy wybitnego kardiochirurga, scenarzysty, wokalisty, pisarza, autora książek i reportaży, muzyka i fotografa. Zbigniew Religa, Allan Starski, Robert Gawliński, Wiesław Myśliwski, Ryszard Kapuściński, Włodek Pawlik czy Chris Niedenthal – te nazwiska znają wszyscy. A czy wszyscy znają wybranki serc znanych ludzi? Połówki odpowiedzialne za część ich sukcesu, pozostające w cieniu sławnych mężów. Jeśli nie, to koniecznie powinniście sięgnąć po książkę Agnieszki Nabrdalik Dzisiaj rozmawiamy o pani. Zapraszam na krótką recenzję






Monika Gawlińska – to pierwsza postać, o której możemy przeczytać w książce. Menedżerka, żona, matka. Uwielbia pisać wiersze.



Alicja Kapuścińska – kobieta, która poświęciła wiele żeby zaopiekować się chorym mężem, trwała przy nim w kryzysowych momentach życia.



Wacława Myśliwska – kobieta, która pisze do szuflady, interesuje się poezją, recenzentka książek męża.



Karolina Niedenthal – partnerka fotografa, germanistka i tłumaczka.



Jolanta Pawlik – muzyk, kompozytor, dzieli pasję razem z mężem. Producentka wielu płyt Włodka.



Anna Religa – żona znakomitego kardiochirurga Zbigniewa Religi. Anna tak samo jak mąż była lekarzem, ale zajmowała się pracą naukową.



Wiesława Starskakostiumografka filmowa i teatralna. Współpracowała ze znanymi aktorami.





Miłość, oddanie, szacunek, wiara i pasja – to łączy 7 siedem kobiet.



Ostatnio zaczęłam sięgać po książki biograficzne, bo zaczęło mnie ciekawić życie innych ludzi. Wiecie, chciałam się przekonać jak wyglądało życie tych kobiet. Niesamowity jest fakt jak potrafiły przebrnąć przez wszelkie przeciwności losu. Nie zatraciły przy tym siebie. Były wspaniałymi matkami, żonami i przede wszystkim każda z nich rozwijała swoje pasje. Jestem pełna podziwu, bo wielozadaniowość tych pań powinna być wzorem dla dzisiejszych kobiet. Chcieć to móc.



Nie potrafię wybrać, która z opisanych postaci podobała mi się najbardziej. Sądzę, że od każdej z nich nauczyłam się czegoś nowego. To bezcenne doświadczenie. Polecam tę książkę każdemu kto lubi książki biograficzne, ale też osobom, które chcą podejrzeć i dowiedzieć się jak wyglądało życie tych bohaterek.





Za egzemplarz dziękuję wydawnictwo Literackiemu.



Agnieszka

Komentarze

  1. Usłyszałam o tej książce jakiś czas temu i muszę przyznać, że mnie zainteresowała, bo z takim pomysłem na książkę spotkałam się pierwszy raz - by stworzyć biografię mało znanych kobiet, które jednak odgrywają najważniejszą rolę w życiu znanych mężczyzn :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka była rewelacyjna! Przyjemnie się ją czytało 😊

      Usuń
  2. W wolnej chwili lubię czytać takie historie. Chętnie poczytam co miały do powiedzenia nie tylko panie Gawlińska i Religa, ale też pozostałe kobiety.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty