Cisza - Erling Kagge - wyd. Muza

Tytuł: Cisza
Tytuł oryginału: Stillhet
Autor: Erling Kagge
Wydawnictwo:  Muza
Rok wydania: 2017

Cisza Erlinga Kagge jest wyjątkową książką. Czytając Ciszę naszło mnie mnóstwo refleksji. Codziennie otacza nas mnóstwo dźwięków. Dzwonek komórki, muzyka, kakofonia ulicy. Pan Kagge w bardzo przyjemny sposób wyjaśnia dlaczego cisza jest największą wartością i dlaczego warto ją w sobie odnaleźć. Jeśli jesteście ciekawi tego tytułu to zapraszam do zapoznania się z moją opinią.


Cisza jest bardzo cienką książką. Ma zaledwie 128 stron. Niech was to nie zmyli. W tym przypadku mniej, znaczy lepiej. Wiadomości zawarte w lekturze przemówiły do mnie i skłoniły do głębszych rozmyślań. Styl w jakim została napisana jest bardzo interesujący. Prosty sposób przekazywania informacji sprawdził się doskonale. Książka jest podzielona na 33 krótkie rozdziały przez co czyta się ją błyskawicznie. Możemy znaleźć w nich odpowiedzi zadane przez autora. Mianowicie: Czym jest cisza? Gdzie ją odnaleźć? Dlaczego współcześnie jest ważniejsza niż kiedykolwiek dotąd? Każde z tych pytań jest bardzo istotne, a domyślam się że ile osób tyle znajdzie się odpowiedzi. Autor w swoim dziele powołuje się na wielu poetów, artystów i filozofów, dla których cisza była ważnym elementem ich dzieł.


Szczególnie podobały mi się fragmenty, w których autor opowiadała o wyprawie na Antarktydę. Podczas pięćdziesięciu dni wędrówki udało mu się odnaleźć swoją wewnętrzną ciszę. Kagge pozostawia nam do interpretacji jego przekonania. Nie stara się narzucać swojego zdania, tylko umiejętnie kieruje naszymi myślami. Jego przemyślenia burzą dotychczasowe schematy. Są oryginalne i inspirujące. Czytając książkę natknęłam się na wiele nowych sposobów na odnalezienie bezcennego skarbu jakim jest cisza. Na szczęście ja swojej ciszy nie muszę poszukiwać. Znalazłam ją już dawno temu. Ona pozwala mi się wyłączyć. Przestać myśleć, cieszyć się tym co jest tu i teraz. Pozwala odnaleźć mi spokój. 


Czy polecam ten tytuł? Tak. Chociaż uważam, że nie jest to książka dla każdego. Sądzę, że do jej zrozumienia trzeba dorosnąć. Muszę jeszcze wspomnieć o okładce. Cisza posiada jedną z piękniejszych okładek jakie kiedykolwiek widziałam, a pudełko w którym ją dostałam jest idealne na schowanie codziennych przeszkadzaczy (czyt. komórki itp.). Oprócz wspaniałej okładki jest też inspirujący i głęboka treść, dzięki której można odnaleźć swój własny spokój, swoją własną ciszę. Ona czeka na nasze odkrycie. Nie bójmy się szukać. Cisza wzbogaca.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Muza.

Agnieszka

Komentarze

  1. Myślę, że kiedyś (po obronie) uda mi się znaleźć czas na jej przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawy tytuł. Poszerza horyzonty.

      Usuń
  2. Świetna recenzja! Książka ma piękną okładkę i dodatkowo Twoja opinia sprawiła, że jestem niesamowicie ciekawa tej pozycji! :) Pozdrawiam serdecznie,
    http://morzespokoju.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest mocno inspirująca i pięknie wydana 💗

      Usuń
  3. Wybacz, że dopiero tak późno odwiedziłam Twojego bloga, jak tak długo obserwuję cię na IG. :(
    A co do książki, jestem skłonna dać jej szansę. :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przepraszaj. Lepiej późno niż wcale 💗

      Usuń
  4. Byłam ciekawa, o co chodzi z tą książką więc poszłam pomacać ją do Empika. I już wiem, że w następnym zamówieniu na pewno zagości <3

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, cisza w aktualnych czasach jest towarem dość unikatowym ;) Chętnie sięgnę po Ciszę chociażby tylko w wersji książkowej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Cisza" to z pewnością jedna z książek którą muszę wrzucić na półeczkę do przeczytania :)
    rozczytane.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  7. Pudełko i okładka sprawiają iż od samego patrzenia, mam ochotę sięgnąć po "Ciszę", niestety nie mam czasu (i pieniędzy) by nawet zerknąć na stronę księgarni i coś zamówić :/
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    https://wroclawianka-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie ta książka nie przypadłą do gustu. Rozumiem ideę i znaczenie ciszy w naszym życiu, ale sposób przekazu jakoś mnie nie zachwycił.

    Pozdrawiam.
    Kasia z Ebookowych recenzji
    http://ebookowe-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty