Córka doskonała - Amanda Prowse - wyd. Kobiece

Tytuł: Córka doskonała
Tytuł oryginału: Perfect Daughter
Autor: Amanda Prowse
Wydawnictwo: Kobiece
Rok wydania: 2017

Córka doskonała to moja pierwsza styczność z twórczością pani Prowse. Muszę wam powiedzieć, że ten tytuł wywarł na mnie bardzo duże wrażenie i skłonił do refleksji. Historia opowiedziana w książce jest taka prawdziwa, sądzę, że to jedna z lepszych lektur po jakie ostatnio sięgnęłam. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej to zapraszam do przeczytania recenzji.


Jacks miała marzenia. Pragnęła zostać kobietą sukcesu, podróżować. Marzyła o wielu rzeczach, jednak życie zafundowało jej zupełnie coś innego. Pojawienie się dzieci, najpierw Marthy, później Jonty'ego zmieniło jej plany. U jej matki zdiagnozowano Alzheimera i Jacks wzięła schorowaną kobietę do siebie. Dom w którym mieszkają jest azylem pełnym miłości i bezpieczeństwa. Ale za jaką cenę? Jacks zaczyna zastanawiać się czy wszystkie jej wyrzeczenia i poświęcenie były czegoś warte.


Czytając pierwsze strony myślałam, że to będzie lekka i przyjemna lektura na raz. Ależ się myliłam! Przedstawiona historia otwiera oczy na wiele sytuacji, które mają miejsce w realnym życiu. Główna bohaterka Jacks, mimo tego, że jest dorosłą kobietą zawładnęła moim sercem i uczuciami w ogóle. Jako młoda kobieta była głodna życia i pełna marzeń? Brzmi znajomo? Dla mnie tak. Doskonale rozumiem jej frustrację, ponieważ decydując się na posiadanie dzieci człowiek sam sobie nakłada smycz. Oczywiście nie dosłownie, ale każdy chyba sobie zdaje sprawę z tego, że to ogromny obowiązek i szereg wyrzeczeń. Potrzeby kobiety schodzą na drugi plan, bo staje się dosłownie Matką Polką. Musi być kucharką, sprzątaczką, kochanką, praczką, opiekunką, pielęgniarką, nauczycielem i wszystkim czego akurat oczekuje od niej rodzina. Prowse świetnie przedstawiła nam obraz kobiety w XXI wieku. Nie generalizuję, jednak wiele kobiet jest zamkniętych w domach i musi odkładać na bok swoje potrzeby na rzecz innych. Ktoś powie, że to słaba osoba, bądź tzw. życiowy przegryw. Może. Chociaż życie nie zawsze wygląda tak jak sobie to planujemy gdy jesteśmy młodzi i patrzymy na świat przez różowe okulary. O nie. Życie jest brutalne. Codzienność jest brutalna. Autorka na łamach swojego utworu pokazuje nam zachowanie rodziny względem głównej bohaterki. I widać dokładnie jak dzieci, mąż, schorowana matka jej nie szanują. Są niewdzięcznikami. To przykre odniesienie do prawdziwego życia. Niestety wielu rzeczy się nie widzi i nie docenia w naszych mamach, babciach, siostrach. Dopiero kiedy same się nimi stajemy widzimy swoje błędy. 


Jacks ucieka przed codziennością do wspomnień i wyobrażeń o tym jak mogło potoczyć się jej życie. Wspomina byłego ukochanego. Ucieczka do wspomnień jest według mnie niebezpieczna, bo można nie zauważyć tego co mamy. Owszem nasze życie nie jest idealne i zapewne nie będzie, ale my również musimy doceniać mężów i dzieci. Dlatego jej myślenie było dla mnie nieco dziwne, ponieważ wspomnienia mogą tylko pogarszać sytuację. Powinniśmy zrobić rachunek co mamy i co jeszcze chcielibyśmy osiągnąć i pomalutku dążyć do celu. Zanurzanie się w wyobrażeniach nie przyniesie żadnego dobrego skutku.Powiem więcej, według mnie jest to samolubne zachowanie. Jacks w pewnym momencie zauważa w Marthcie siebie z młodości. Możemy obserwować postępowania młodej kobiety.  


Córka doskonała wywołuje mnóstwo emocji w czytelniku. Czytałam ją bardzo szybko. Nie było momentów nudy, ale to jak wiecie każdy inaczej odczuwa. Akcja książki jest bardzo dynamiczna, dzięki temu możemy dojrzeć razem z bohaterami i lepiej ich zrozumieć. Polubiłam przedstawione postaci. Na początku chciałam oceniać ich zachowanie, jednak szybko przestałam. Zaczekałam do samego końca. Myślę, że to historia o kobiecie, która może dotknąć każdej z nas, albo dotyczy bliskich nam osób. Wystarczy tylko się rozejrzeć.  Polecam wszystkim, którzy lubią historie rodzinne i nie tylko. To była opowieść skłaniająca do refleksji. Niesie ze sobą głośny przekaz, aby go odczytać wystarczy sięgnąć po Córkę doskonałą.


Za egzemplarz recenzencki pięknie dziękuję wydawnicwtu Kobiecemu.

Agnieszka

Komentarze

  1. Raczej nie mój typ, więc podziękuje. ;)

    Zapraszam do siebie - smieszna-nazwa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie to nie jest mój typ literatury, ale mimo wszystko zachęciłaś mnie do przeczytania jej
    Świetne zdjęcia :D

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje recenzje są zawsze zachęcające lecz wydaje mi się, że tą książką naprawdę mnie zainteresowałaś �� Poza tym cudowne zdjęcia ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudowne zdjęcia i genialna jal zawsze recencja❤ Kazda książka jaka oceniasz dobrze mnir zacheca i tak bylo.i tym razem. Mam nadzieję sięgnąć po tę pozycje w najbliższej przyszłości��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Ta książka zasługuje na przeczytanie :)

      Usuń
  5. ooooh muszę przeczytać. Tobie polecam "Czereśnie..." o których trochę u mnie na blogu :) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia, na prawdę! :) a książką mnie ziantrygowałaś, czasami lubię sięgnąć po taką dojrzałą literaturę.
    Pozdrawiam :)

    www.ebookoholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję, a książkę polecam :)

      Usuń
  7. Fajnie, że książka przedstawia realia, a nie jakieś wyolbrzymione sytuacje. Skłania to do większych przemyśleń, często "prześwietlenia" też swojego życia, tego jak wygląda. Ja osobiście nie dziwię się bohaterce, iż uciekała w wspomnienia czy kształtowała jakieś własne wyobrażenia. Ja również w ciężkich chwilach tak mam i w pewien sposób mi to pomaga. Ważne jednak, żeby nie próbować zrzucać tych wyobrażeń na innych. Myślę, że książka mogłaby mi się spodobać i skłonić do własnych przemyśleń.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, według mnie ten tytuł pozwala otworzyć oczy i dostrzec problemy, które nas otaczają.

      Usuń
  8. Wydaje się być bardzo interesująca. Najbardziej zaciekawił mnie powrót do wspomnień, na pewno po nią sięgnę!
    https://wroclawianka-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się interesująca! Z chęcią ją przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmmm..ciezko powiedzieć czy odwazylabym sie po nią sięgnąć. Ale wiem, że to cos dla mojej mamy 😁 dziękuję Agnieszko!

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie muszę sięgnąć po tę książkę :) Życie bohaterki dla mnie również brzmi znajomo... Jestem ciekawa jak potoczy się jej życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jak przeczytasz :)

      Usuń
  12. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą książką, na pewno trafi do książek które chce przeczytać. Super blog :D
    http://przyjaciolkiczytaja.blogspot.com/2017/05/wywiad-z-booktuberka-ojakksiazki.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem zakochana w tych zdjęciach, są naprawdę przepiękne! A książka mega mnie interesuje, więc myślę, że w najbliższym czasie się na nią skuszę :)

    Buziaki
    siemamoniaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie Twoje recenzje zachęcają do przeczytania. Nie raz już się przekonałam , że warto. I tym razem jest podobnie. Jutro kupuje i czytam. Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz <3

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty