Bracia - Pit Bass - wyd. Novae Res

Tytuł: Bracia
Autor: Pit Bass
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2017

Bracia to książka doprawdy intrygująca. Wybrałam ją, ponieważ zaintrygował mnie opis. Mieszanie historii z science fiction przykuło moje zainteresowanie. Jeżeli jesteście ciekawi co mam do powiedzenia o tym tytule, zapraszam do przeczytania krótkiej opinii.

Pit Bass - urodzony w 1977 roku. Inżynier chemik, z zamiłowania socjolog, obserwator dusz i charakterów, gawędziarz. Prywatnie niezwykle  szczęśliwy mąż  i ojciec trójki dzieci.

Październik 1944 roku. Do Grecji na potajemne spotkanie przybywają przywódcy aliantów i Reichsführer-SS. Tam Himmler, świadomy nieuchronnego rychłego końca wojny, wtajemnicza ich w pewien plan. W wyniku wieloletnich badań i doświadczeń możliwe jest stworzenie człowieka o dowolnie wybranych cechach. Daje to niemal nieograniczone możliwości wpływania na dzieje świata. Nagle oczom zebranych ukazują się dwa naczynia z zanurzonymi w wodzie noworodkami. Wielcy przywódcy podejmują grę o to, kto otrzyma niezwykłą nagrodę. Czy bracia zostaną marionetkami w rękach wielkiego układu?
 

  Lubicie czytać o teoriach spiskowych? Jeżeli tak to książka Pita Bassa Bracia jest dla was. Zaciekawiło mnie opcja alternatywna zakończenia drugiej wojny światowej. Nie przemawia to do was? Może zainteresuje was tworzenie ludzi o dowolnych cechach, klonów, które będą miały wpływ na dzieje świata. Ta książka to pisanie historii od nowa. Oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu. Bracia to dla mnie odpowiednio wyważona mieszanka sensacji i fantastyki. Na stronach powieści możemy się dowiedzieć się nieco o ucieczce niemieckich zbrodniarzy do Ameryki Południowej. Autor pokazał nam że ucieczka to był szeroko pojęty proceder, w którym udział miał sam Watykan. Kontrowersyjne? Owszem. 


Tytułowi Bracia, czyli Marek i Arek pojawiają się w latach 80 XX wieku. Akcja książki, zwłaszcza przy bliźniakach jest bardzo dynamiczna i interesująca. Dialogi prowadzone przez autora przypadły mi do gustu. Ogólnie całokształt bardzo mi się spodobał, chociaż jest to książka zupełnie nie w moim stylu. Czy polecam? Tak jeżeli lubicie książki z tłem historycznym i fantastyką, która wpleciona jest w bardzo sprytny sposób. Wyobraźnia Pita jest godna podziwu. Bracia skłaniają do refleksji. Po lekturze nasunęło mi się mnóstwo myśli dotyczących wydarzeń z trwania drugiej wojny światowej. Może ktoś z was czytał tę książkę? Jeżeli tak to napiszcie co o niej sądzicie. Czy produkowanie ludzi to jeszcze fikcja, czy może to już rzeczywistość?

Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu Novae Res.

Agnieszka 

Komentarze

Popularne posty