poniedziałek, 12 czerwca 2017

"Klątwa przeznaczenia" Monika Magoska-Suchar i Sylwia Dubielecka - wyd. Novae Res

Tytuł: Klątwa przeznaczenia
Autor: Monika Magoska Suchar i Sylwia Dubielecka
Wydawnictwo: Novae Res 
Rok wydania: 2017

Klątwa jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Powiem to głośno: to najlepsza książka polskich autorów jaką dotychczas przeczytałam. Moim zdaniem jest to ogromna konkurencja dla Sarah J. Maas. Dlaczego tak uważam? O tym możecie przeczytać w recenzji.


Klątwa opowiada historię młodej czarodziejki Arienne. Dziewczyna szuka schronienia przed grożącym jej niebezpieczeństwem . Przeznaczenie kieruje ją do Ravillonu. Ravillon to Święta Organizacja - bractwo rządzone twardą męską ręką, gdzie nie ma miejsca dla kobiet takich jak Arienne. Dziewczyna znosi wszelkie upokorzenia ze strony Związkowców. W ostateczności trafia pod skrzydła Mistrza Walk. Severo naznacza czarodziejkę z Salmansaru znakiem Lwa i czyni z niej swoją Milady. Los wkrótce splecie drogi Anturyjczyka i tajemniczej Tahitanki. Będą mieli do wykonania wspólną misję. Jaką? Tego dowiecie się czytając Klątwę!

Kochani, naprawdę nie wiem od czego zacząć żeby dobrze przedstawić wam to arcydzieło. Może zacznę od fabuły. Rzecz się dzieje w Ravillonie. Siedziba Związku jest miejscem do szpiku przesiąkniętym złem, intrygami i spiskami, które są na porządku dziennym. Wraz z nastaniem Nowego Porządku wiele się zmieniło. Wysokie stanowiska zajęły osoby niegodne. Nie wywalczyły tytułów umiejętnościami i ciężką pracą, tylko dzięki koneksjom rodzinnym. W bractwie kobiety nie mają zbyt wielu praw i szansą na lepsze życie jest zostanie faworytą, któregoś z Mistrzów. Kiedy kobieta zostaje naznaczona znakiem będącym symbolem Mistrza, który ją wybrał staje się nietykalna. Dostaje wszystko czego zapragnie, w zamian za zaspokojenie potrzeb Mistrza. Związkowców i ich Milady obowiązuje wiele zasad, których nieprzestrzeganie karane jest zesłaniem do Podziemi i ścięciem. Zakazane uczucie jakim jest miłość nie ma prawa rozwijać się w takim miejscu. Powróćmy jeszcze do kurtyzan. Milady Caris jest opiekunką reszty kobiet. Pilnuje ważnych spraw, takich jak comiesięczne krwawienia, interesuje się co robią i w jakich stosunkach są mistrzowie ze swoimi faworytami. Kontrola, takie skojarzenie nasuwa się na myśl. Taka jest cena za bycie utrzymanką. 


Chciałabym jeszcze wspomnieć o przyjaźni, która sprawiła, że świat Ravillonu wydawał się mniejszym złem. Severo nie miał przychylności wszystkich mistrzów, jednak przyjźń z Venem i Tessim jest naprawdę piękna. Mężczyźni stali za sobą murem. Przedstawiony w książce świat jest dość brutalny. Władza, pieniądze, intrygi tym rządzi się tamtejszy świat. Według mnie pewne rzeczy się nie zmieniają, ponieważ w realnym świecie niestety dochodzi do takich samych sytuacji, bądź łudząco podobnych. Muszę jeszcze wspomnieć o scenach seksu. Były to dla mnie sceny bardzo ciekawe, zwłaszcza pierwsza, na którą natkniecie się na samym początku. Cała powieść jest gorąca, ale nie wulgarna. Podoba mi się przedstawianie miłości w taki sposób. Liczę na to, że autorki w drugim tomie nie poskąpią nam podobnych momentów, ponieważ seks, władza, moc, a w końcu rodzące się uczucie w świecie pozbawionym miłości to wspaniałe połączenie i przepis na książkę idealną. Kilka słów należy powiedzieć o Arienne. Jej postać jest intrygująca. Dziewczyna mimo młodego wieku i miejsca, w którym musiała przebywać, wciąż starała się dostrzegać jasne punkty. Wiedziona przeznaczeniem dążyła do celu. To godne podziwu. Tak samo postać Mistrza Walk. Severo od zawsze twardy, nieugięty, ale sprawiedliwy człowiek również wierzący w przeznaczenie. Autorki stworzyły niesamowitych bohaterów, których można polubić, bądź znienawidzić od pierwszych stron. Są wielowymiarowi, nie są wyidealizowani, są prawdziwi, a to się ceni. Nie ma ani jednego nudnego charakteru, każdy z nich jest inny i wyjątkowy. Można wczuć się w ich sytuacje, można stać się Arienne, Severem, Tessim, Taidą, Venem itp. 

Czy polecam? Mój Boże, tak! To jest najlepsza książka polskich autorek jaką w życiu przeczytałam. To nowy wymiar literatury fantastycznej. Ta książka wejdzie do kanonu. Uważam, że każdy fan fantasy powinien po nią sięgnąć. Wiem, że porównania są złe, ale ja w tej chwili chciałabym wam tylko nakreślić, że Monika i Sylwia to pisarki na miarę Maas. Jeżeli kochacie Dwory i Szklany Tron, jeżeli podobała wam się Czerwona Królowa, Prawdodziejka i inne to jestem więcej niż pewna, że pokochacie Klątwę tysiąc razy mocniej niż wszystkie wymienione przed chwilą utwory. Ta książka zasługuje na miano bestsellera i milionów sprzedanych egzemplarzy i wszystkie nagrody, które należą się za napisanie tak wyjątkowego dzieła. Jeżeli ktoś jeszcze nie czytał Klątwy, zachęcam aby to zrobił. Doceńmy to co nasze, to co polskie, bo warto. Bo to naprawdę książka na miarę światową. Sprawmy żeby o Klątwie wiedział każdy. Bardzo dziękuję autorkom za możliwość przeczytania. Teraz nie wyobrażam sobie mojej biblioteczki bez waszej książki. Czekam z niecierpliwością na kontynuację, ponieważ w tej chwili mam złamane serce zakończeniem i mam nadzieję, że jak najszybciej uda mi się je naprawić kolejnym tomem. Pokochałam bohaterów, pokochałam przedstawiony świat i pokochałam osoby, które stworzyły to arcydzieło. Oczywiście ktoś może się ze mną nie zgadzać, ale takie jest moje zdanie. Klątwa Przeznaczenia to najlepsza książka jaką przeczytałam w tym roku. Bardzo dziękuję za uwagę. Jeżeli ktoś dotrwał do końca, ściskam i całuję.

Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję autorkom książki.

Agnieszka

13 komentarzy:

  1. Ojjj tak o "Klątwie" powinno usłyszeć jak najwięcej osób bo to przewspaniała książka ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Zamierzam zrobić wszystko co w mojej mocy, aby jak najwięcej osób się o niej dowiedziało <3

      Usuń
  2. Muszę koniecznie przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli tyle pochlebnych słów pada z twoich ust na temat jednej książki to znak - to musi być hit! Mam nadzieję, że niedługo będę mogła ją przeczytać :)

    Pozdrawiam,
    www.ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam tyle zachwytów na temat tej książki, że musiałam ją zamówić i sprawdzić, czy rzeczywiście jest taka dobra. Twoja recenzja utwierdziła mnie w przekonaniu, że nie zmarnowałam pieniędzy. Już nie mogę się doczekać, żeby ją przeczytać.

    Pozdrawiam
    http://the-only-thing-i-love-are-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to też wielkie, pozytywne zaskoczenie <3 Wcześniej polskich autorów omijałam dość szerokim łukiem, a po "Klątwie" jakby uprzedzenia zniknęły i klapki mi z oczu spadły :D Mam nadzieję, że inni też pójdą po rozum do głowy i przeczytają, a potem wszyscy będziemy czekać na kolejną część :) Niech się klątwoholizm szerzy! Recenzja świetna, szczerze mówiąc, czekałam aż przeczytasz, uwiecznisz na swoich pięknych zdjęciach i zaczniesz zarażać innych miłością do tej książki, bo masz wyjątkowy dar przekonywania :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy czytam wszystkie recenzję, zastanawiam się ciągle, czemu jeszcze sobie tej książki nie kupiłam? :D W lipcu mam zamiar to zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Klątwa to najkepsza książka jaką czytałam od bardzo dawna. Dziewczyny bierzcie w swoje ręce to wspaniałe tomisko i czytajcie!!!! Polecajcie znajomym-ja już to zrobiłam. Fajnie by było jak by jeszcze większa ilość mężczyzn ją przeczytała i napisała swoje opinie. Ja taką z chęcią przeczytam! ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna książka, polecam wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam przed premierą :D Książka jest niesamowita!!!! Tak ciekawej fabuły od lat nie czytałam! I za to kocham polskich autorów! Rywalizują z międzynarodowymi pisarzami :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jeszcze się dziwię dlaczego ta książka nie została przetłumaczona na milion języków i nie sprzedaje się jak ciepłe bułeczki na całym świecie. Również czytałam i zgodzę się z Tobą, że książka jest tak dobra jak powieści Sarah J Maas. Jest pokaźnych rozmiarów a i tak czytałam ją strasznie szybko, bo nie mogłam się oderwać.. No cóż nie pozostaje nic innego jak czekać na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiedziałaś, że to 'książka nad książkami' i z Twojego polecenia po nią sięgnęłam i muszę przyznać, że to zdecydowanie arcydzieło! Niesamowita fabuła, świat tak dobrze zbudowany, postacie takie dopracowane, toż to istny raj dla wyobraźni czytelnika! I jeszcze ten przystojny Severo, ah! Książka doskonała, rownież polecam! ��

    OdpowiedzUsuń