"Prokurator" Paulina Świst - wyd. Akurat

Tytuł: Prokurator
Autor: Paulina Świst
Wydawnictwo: Akurat
Rok wydania: 2017

Prokurator to kolejny czytany przeze mnie w tym roku debiut. Paulina Świst to pseudonim literacki autorki, której tożsamości nie poznamy, jedyne czego możemy się dowiedzieć to, że autorka tej powieści jest prawniczką. Już sam ten fakt przyciągnął moją uwagę, a krzykliwe napisy na okładce tylko pogłębiły uczucie. Jeżeli chcecie się dowiedzieć czy jest to faktycznie książka z ostrym seksem, językiem i jazdą w tle to serdecznie zapraszam do przeczytania mojej opinii.


Kinga Błońska jest niezwykle atrakcyjną i szczęśliwą kobietą. To znaczy była. Od lat spełniała się zawodowo, dzieliła życie z jednym mężczyzną. Los przestał jej sprzyjać. Przyłapała męża na zdradzie i musiała podjąć się prowadzenia sprawy "Szarego", groźnego bandyty, który jest jej przyrodnim bratem. Wydarzenia z ostatnich tygodni postanawia odreagować w dyskotece. Pierwszy raz w życiu postanawia zachować się nieodpowiedzialnie i udaje jej się to. Poznaje Łukasza i ląduje u niego w mieszkaniu. Po miłosnych uniesieniach, na kacu moralnym wraca do domu. Po kilku godzinach przekonuje się że los potrafi być okrutny. Łukasz, który miał być facetem na jedną noc, okazuje się prokuratorem w sprawie "Szarego". Wszystko wskazuje na to, że pozasłużbowe kontakty Kingi i Łukasza nie ograniczają się jedynie do nocy z dyskoteki.

Pierwszą rzeczą na jaką zwróciłam uwagę podczas czytania jest narracja, która raz pokazuje punkt widzenia Kingi, a innym razem przeplata się z punktem widzenia Łukasza. Książka nie jest podzielona na rozdziały, nad czym ubolewam, ponieważ czytało mi się przez to o wiele gorzej. Podział na rozdziały pozwala na odpoczynek, chwilowe odłożenie książki, a w Prokuratorze  historia pani adwokat i faceta na jedną noc pędzi bez zatrzymania się. Fabuła powieści okazała się bardzo interesująca. Jest to po części kryminał, romans przyprószony odrobiną erotyki. Trochę się zawiodłam, ponieważ okładka aż krzyczała, że w treści znajdziemy sceny ostrego seksu. Tymczasem nie było niczego szczególnego. Jeżeli ktoś liczy na dużo erotyki to sądzę, że czeka go rozczarowanie. Powieść skupia się na sprawie "szarego" i na relacji Łukasza i Kingi. Znajdziemy w niej rodzinne tajemnice, intrygi, burzliwy romans i zaskakujące zwroty akcji. Muszę przyznać, że wciągnęłam się w świat prawników, policjantów i gangsterów. To ciekawe połączenie. Bohaterowie zostali wykreowani w sposób przyjemny w odbiorze. Przez całą powieść możemy obserwować rozwój relacji postaci. 

Książkę czytało mi się bardzo szybko, nawet nie mrugnęłam okiem i już czytałam ostatnią stronę. Myślę, że ta opowieść byłaby przyjemniejsza w odbiorze, gdyby pojawiły się w niej rozdziały. Wiem, wiem marudzę o te rozdziały, jednak dla mnie są one ważne i dzięki nim czas spędzony przy lekturze jest przyjemniejszy. Muszę przyznać, że Prokurator skłonił mnie to pewnych rozmyślać. Nasunęła mi się pewna myśl, mianowicie: Ludzie, którzy stanowią prawo często się do niego nie stosują. Manipulują i dopuszczają się innych okropieństw żeby ochronić swój interes. To trochę niepokojące, nieprawdaż? Zastanawia mnie to ilu wysoko postawionych ludzi posunęło się do takich haniebnych czynów?

Czy polecam? Tak. Prokurator to bardzo obiecujący debiut. Świetni bohaterowie, ciekawa fabuła ze zwrotami akcji. Myślę, że każda kolejna książka Pauliny Świst będzie lepsza i będzie się ją czytało z ogromną przyjemnością.

Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu Akurat.

Agnieszka

Komentarze

  1. Właśnie kończę czytać i mam takie samo zdanie na temat tej książki. Bardzo wciągająca i prosta w odbiorze. Jednocześnie jednak przedstawiona w niej historia dosyć przerażająca

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją na półce i jestem bardzo ciekawa! O to dziwne, a spotkałam się z opinią, że są w niej bardzo ostre sceny seksu i jest tego sporo. Zobaczymy :) Troszkę szkoda, że nie ma tego podziału na rozdziały - mi też lepiej czyta się takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana Agnieszko, zdecydowanie zgadzamy się co do "Prokuratora". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, a ja jestem bardzo ciekawa tej pozycji i właśnie zastanawiałam się nad jej kupnem, tylko właśnie byłam w tej grupie, która liczyła na coś więcej z erotyki, no ale cóż, i tak zapowiada się bardzo dobrze! :)
    xx,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Polskie debiuty ostatnio zbierają świetne opinie, to mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty