PRZEDPREMIEROWO: "Woda, która niesie ciszę" Brittainy C. Cherry - wyd. Filia

Tytuł: Woda, która niesie ciszę
Tytuł oryginału: The Silent Waters
Seria: Żywioły
Autor: Brittainy C. Cherry
Wydawnictwo: Filia
Data premiery: 21 czerwca 2017

Woda, która niesie ciszę to moja pierwsza styczność z Brittainy. Nie wiedziałam czego się spodziewać. Dostałam więcej niż oczekiwałam. Jeżeli jesteście ciekawi jakie jest moje zdanie na temat tej książki, zapraszam was do przeczytania mojej krótkiej opinii.

Chwile. Nasze życie jest tylko ich sumą.


Maggie May Riley i Brooks Tyler Griffin to przyjaciele od dzieciństwa. W wieku dziesięciu lat mała Maggie planuje swój ślub z Brooksem. Umówili się na próbę generalną przy poskręcanych drzewach w lesie. Chłopiec się spóźnił, a maleńkie serce Maggie rozsypało się na tysiące kawałków. Dziewczynka zgubiła się w lesie i była świadkiem zdarzenia, które odebrało jej wszystko. Po dziesięciu latach Maggie i Brooks nadal się przyjaźnią. Ona milczy, a on jest jej kotwicą. Przyjaciel był jej światłem w mroku. Czy ona zdoła być dla niego tym samym?

Właśnie na tym polegała prawdziwa miłość.
Na śmianiu się z pomyłek.
Na szeptaniu sobie tajemnic.
Na tańczeniu w parze, nigdy w samotności.
 

Moi kochani muszę przyznać, że spodobała mi się ta książka. Pani Cherry poruszyła wiele niełatwych tematów. Pierwszym z nich są uczucia i ich zmienność. Autorka pozwoliła nam zobaczyć jak miłość może zmienić się w nienawiść, albo co gorsza obojętność. Jak dwoje ludzi, którzy byli dla siebie wszystkim potrafią się od siebie oddalić przez jedno wydarzenie. Czytając Wodę poznajemy kilku bohaterów, którzy mają mniejszy bądź większy wpływ na fabułę. Bardzo podobało mi się jak została przedstawiona rodzina. Rodzina to nie tylko nazwa, to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Brittainy naświetliła nam działanie i zachowanie rodziny. Może komuś wyda się to nieistotne, ale według mnie ludzie, którzy nas otaczają mają wpływ na nasze zachowanie, może nie nie bezpośrednio, jednak ich czyny wpływają również na nas. Postać Maggie została doskonale wykreowana. Dzięki niej możemy wczuć się choć na moment w rolę osoby po straszliwej traumie. Możemy dowiedzieć się co taka osoba czuje i jaki wpływ miały na nią wstrząsające zdarzenia. Brooks z kolei pokazuje nam jak być przyjacielem idealnym, jak niewiele trzeba aby wywołać uśmiech u danej osoby. 

Była dziewczyną, którą miałem kochać już zawsze.

Autorka poruszyła również temat ciszy. Cisza jest tak samo piękna jak dźwięk. Tak wiele można wyrazić nie używając słów. Tak sobie myślę, że cisza sama w sobie jest dźwiękiem, który dla jednych jest zbawieniem, a dla innych przekleństwem. Fabuła książki była dość przewidująca, ale wciągnęła mnie już od pierwszej strony. Nie było tutaj szalonej akcji, więc osoby, które lubią akcję mogą się poczuć zawiedzione. Interesującym elementem książki był wątek kryminalny i psychologiczny, który można znaleźć pomiędzy wierszami. Jednak zdecydowanie jest to romans, a styl literacki określiłabym jako bardzo ciekawe YA. 

Świat się kręci, ponieważ bije twoje serce.


Czy polecam? Oczywiście. Uwielbiam książki o miłości. Uwielbiam książki dzięki którym mogę choć w niewielkim stopniu poszerzyć swoje horyzonty i wczuwać się w rolę postaci, o których czytam. Myślę, że Woda, która niesie ciszę jest idealną propozycją na wakacje, ponieważ zawiera w sobie wszystko czego można oczekiwać od wakacyjnej lektury. Jest lekka, przyjemna, a bohaterów kocha się już od pierwszych stron. Ten tytuł skłania do refleksji, pokazuje nam, że chwile są ulotne i trzeba wykorzystywać je w odpowiedni sposób. Na pewno w wakacje sięgnę po dwa poprzednie tomy, które czekają na przeczytanie. Nie mogę się ich doczekać. Kochani dajcie znać co sądzicie o twórczości pani Cherry, bo jestem ciekawa waszego zdania. 

Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu Filia.

Agnieszka

 

Komentarze

  1. Jestem kupiona, tak jak Ty bardzo lubię książki o miłości. A ten fragment..
    "Właśnie na tym polegała prawdziwa miłość.
    Na śmianiu się z pomyłek.
    Na szeptaniu sobie tajemnic.
    Na tańczeniu w parze, nigdy w samotności." <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten fragment sprawił, że zakochałam się w tej książce <3

      Usuń
  2. Ta książka jest cudowna, czytałam już dawno ale nadal mi serce drży jak sobie ją przypomnę <3


    www.ebookoholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twórczość tej autorki była dla mnie nowością, koniecznie muszę nadrobić.

      Usuń
  3. Ogólnie rzecz biorąc mnie Brittainy C. Cherry nie powala, ale lubię jej książki. Czytałam pierwszy tom serii "Żywioły" i był bardzo dobry, zdecydowanie mam w planach dwie kolejne części. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się spodobał styl jej pisania. To jest typ książek, przy którym szybko się odpręża.

      Usuń
  4. Recenzja bardzo zachęca mnie do przeczytania. Mam nadzieję, że juz nie długo wszystkie trzy zęści znajdą się w moich rękach. :) Zapraszam na mój blog polinijce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woda była super, mam nadzieję, że poprzednie tomy będą równie dobre :)

      Usuń
  5. Widzę, że ksiażki Brittainy C. Cherry zachwycają nie tylko cudownymi okładkami, ale też piękną treścią. Rozwiałaś wszystkie moje wątpliwości! Koniecznie muszę upolować te książki <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsza książka w twórczości autorki, czytałam po angielsku i magia słowa jaką autorka roztacza jest niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Słowa autorki są magiczne i piękne 💗

      Usuń
  7. Nie mogę się doczekać lektury. Uwielbiam pióro Cherry i czekam na moment, aż coś przebije Kochając pana Danielsa :) Koniecznie przeczytaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytam w wakacje. Chcę nadrobić wszystkie jej książki 😁

      Usuń
  8. Uwielbiam książki autorki i jeszcze żadna mnie nie rozczarowała. Wydaje mi się, że "Woda, która niesie ciesze" zrobiła na mnie największe wrażenie. Ta historia skradła moje serce ❤
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty