Tysiąc pięter - Katharine McGee - wyd. Moondrive

Tytuł: Tysiąc pięter
Tytuł oryginału: The Thousandth Floor
Autor: Katharine McGee
Wydawnictwo: Moondrive
Rok wydania: 2017 

Kiedy otrzymałam Tysiąc pięter do recenzji, długo nie mogłam się za nią zabrać. To był błąd. Okazało się że to naprawdę bardzo ciekawa historia dla młodzieży. Jeżeli chcecie dowiedzieć się co myślę na jej temat, zapraszam do przeczytania mojej opinii.


Manhattan. Rok 2118. Sercem Nowego Jorku jest tysiącpiętrowa Wieża dla wybranych. Jest tam wszystko, czego potrzeba do życia. Im ktoś bogatszy, tym wyżej może mieszkać. Avery jest zaprojektowaną genetycznie idealną siedemnastolatką. Wraz z bogatymi rodzicami i przybranym bratem Atlasem mieszkają na tysięcznym piętrze Wieży. Sekret Avery polega na tym, że Atlas jest dla niej kimś więcej niż tylko bratem. Kocha się w nim również jej przyjaciółka Leda. Jednak jest to nieszczęśliwe uczucie, które wpędza ją w uzależnienie. Sytuację dziewczyny komplikuje podejrzenie, że coś dziwnego łączy jej ojca z Eris, koleżanką Ledy mieszkającą na jednym z niższych pięter... Nikt z bohaterów nie zdaje sobie sprawy, że jest ktoś, kto zna ich tajemnice i może je wykorzystać do swoich celów.
Romanse, sekrety i pogoń za bogactwem – niczym w serialu Plotkara – tworzą bombę tykającą w sercu Wieży. Jak daleko można się posunąć, by zdobyć to, czego się pragnie?


Nowy Jork, Manhattan. Status społeczny dyktowany jest piętrem na którym mieszkasz.  Dziewczyna idealna, ponieważ została zaprogramowana. Jej DNA jest nieskazitelne. Dziewczyna mieszka na tysięcznym piętrze. Brzmi ciekawie? Dla mnie bardzo. Wciągnął mnie świat, który wykreowała Katharine. Tajemnice, intrygi i spiski od pierwszych stron wciągają czytelnika i nie pozwalają się oderwać od lektury. Wykreowani bohaterowie są wielowymiarowymi. Pomysł na fabułę jest świetny! Cieszę się że będzie kontynuacja. Narracja podzielona jest między czterema bohaterami co według mnie jest świetnym zabiegiem, który umożliwia nam lepsze poznanie postaci. Od początku powieści zastanawiałam się kto spadł z budynku. Muszę przyznać, że autorka sprytnie pokierowała i ukryła tę informację. Miałam ogromną frajdę podczas czytania.



Podsumowując. Czy polecam? Oczywiście! Jest to świetna książka dla młodzieży. Napisana w bardzo przyjemny i wciągający sposób. Może się kojarzyć z inną znaną serią, ale muszę przyznać, że Tysiąc pięter jest o niebo lepsze. Z niecierpliwością będę czekała na kontynuację. Nie mogę się doczekać kiedy znów będę mogła wędrować pomiędzy piętrami i odkrywać tajemnice i intrygi ukryte przez autorkę.

Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję wydawnictwu Moondrive.

Agnieszka

*opis książki pochodzi z serwisu lubimyczytac.pl

Komentarze

  1. Ja coraz bardziej się przekonuję do literatury młodzieżowej. Na początku myślałam, że "Tysiąc pięter" nie będzie dla mnie ciekawe. Po przeczytaniu licznych opinii na Bookstagramie zmieniłam zdanie. Na pewno za jakiś czas do niej zajrzę :)

    Pozdrawiam.
    Kasia z Ebookowych recenzji
    http://ebookowe-recenzje.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię młodzieżówki, niektóre są naprawdę fajne :)

      Usuń
  2. Książkę przeczytałam jakiś czas temu o bardzo przypadła mi do gustu! Nie mogę doczekać się następnej części 💕

    http://jedenrozdzialwiecej.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że niedługo dorwę ją w bibliotece, bo zapowiada się przepyszna lektura!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaczęłam czytać i póki co odłożyłam na bok, bo jakoś mnie nie wciągnęła. Mam nadzieję, że jak do niej wrócę to jednak się przekonam! :)

    zapraszam do mnie: aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł na fabułę świetny, ale czytałam mieszane opinie jeśli chodzi o realizację. Swego czasu uwielbiałam Plotkarę, więc możliwe, że w przyszłości dam szansę książce ;)
    Pozdrawiam!

    czytamogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie nie miałam jej w planach, ale ostatnio tak dużo osób ją poleca, że chyba się skuszę :D Tym bardziej, że pomysł na fabułę jest intrygujący!

    http://pomiedzyrozdzialami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamierzam ją przeczytać, ot tak, żeby spróbować czegoś nowego :)

    Pozdrawiam,
    ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż, wciąż waham się, co do tej książki. Niby wydaje się ciekawa, ale boję się, że okazałaby się jedną w wielu, taką powieścią, która niczym specjalnie się nie wyróżni i zapomnę o niej, kiedy tylko skończę ją czytać. Może kiedyś, jak natknę się na nią w bibliotece, zdecyduję się ją wypożyczyć, ale jeszcze nad tym pomyślę :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie to jedna z ciekawszych młodzieżówek :)

      Usuń
  9. Zapowiada się świetnie! Mam nadzieje, że niedługo uda mi się ją zdobyć i przeczytać 😄

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.gr

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie skończyłam czytać i naprawdę mi się podobała! Z początku czytając opis nie spodziewałam się fajerwerków, ale jestem miło zaskoczona. Tylko ten koniec taki smutny :(

    http://bookerkaa.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia. :)
    A co do książki, moje must read oczywiście. ;) Pomimo iż czytałam czasami niezbyt pochlebne opinie na jej temat. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A książka jest naprawdę ciekawa :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty