"Ponad wszystko" Nicola Yoon - wyd. Dolnośląskie

Tytuł: Ponad wszystko
Tytuł oryginału: Everything, Everything
Autor: Nicola Yoon
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Rok wydania: 2017

Ponad wszystko to książka o której słyszałam naprawdę wiele. Dobrych i złych. Nie wiedziałam czego się spodziewać. Mam bardzo mieszane uczucia co do tej książki. Więcej dowiecie się czytając moją opinię. Zapraszam.

Madeline jest chora. Bardzo. Ma alergię na cały świat. Dom jest jej bezpieczną przystanią i jednocześnie więzieniem. Od dawna towarzyszą jej mama i Carla, która jest jej pielęgniarką. Pewnego dnia wszystko się zmienia. On wszystko zmienia. Chłopiec, o imieniu Olly sprawia, że Madeline pragnie więcej, pragnie poznać otaczający ją świat. Ale jak to możliwe, skoro wyjście z domu grozi śmiercią?

Pomysł na fabułę jest ciekawy. Zostaje poruszona kwestia nadopiekuńczego rodzica, który przez traumę z przeszłości dopuszcza czynów niewybaczalnych. Ten wątek doskonale obrazuje jak rodzice kochają swoje dzieci. Próbują je chronić na każdym kroku, co oczywiście nie prowadzi do niczego dobrego, ponieważ najlepiej jest uczyć się na własnych błędach. Ważną postacią w tej powieści jest Carla: pielęgniarka, która opiekuje się Maddy niemal od zawsze. Kobieta jest dla niej jak druga matka, z którą może porozmawiać o wszystkim. Ogromną rolę w życiu dziewczyny odgrywa nowy sąsiad Olly. To jego pojawienie się popycha ją do podjęcia nowych, ryzykownych decyzji. Autorka znalazła godny uwagi środek przekazu. Pokazała, że brawura również jest potrzebne do życia, że czasami od jednej myśli rozpoczynamy długi i żmudny proces zmian, które jednocześnie kształtują naszą osobowość.

Czy polecam? Tak, ale muszę przyznać, że w tej książce nie znajdziecie porywającej akcji. Nie poczułam się  zaskoczona, kiedy przeczytałam całość i odkryłam zakończenie. Nie wiem od czego to zależy. Być może jestem za stara na tego typu książki? Jenak jest to lektura, która skłania do refleksji i zachęca do podjęcia zmian w życiu. Miło spędziłam przy niej czas.

Za egzemplarz do recenzji pięknie dziękuje grupie wydawniczej Publicat S.A.

Agnieszka

Komentarze

  1. Na lato taka opowieść będzie idealna. Od jakiegoś czasu się waham, czy ją przeczytać... Teraz myślę, że warto. Lubię jak książki skłaniają do refleksji i jak zachęcają do zmian :)

    Pozdrawiam.
    Kasia z Ebookowych recenzji
    http://ebookowe-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę przeczytać, jednak póki co odkładam to w czasie cały czas. Mam nadzieję, że mimo wszystko mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z powodu filmu jest o niej głośno :) może kiedyś....

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój egzemplarz czeka na swoją kolej. Niestety w wydaniu filmowym, ale była przeceniona i nie mogłam się powstrzymać! Po opisie wyobrażam już sobie całą fabułę książki, ale mimo to jestem jej ciekawa. :)
    xx,
    https://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja osobiście nie domyśliłam się końca. Podobała mi się, a hart ducha Madeline bardzo potrafi podnieść na duchu. Twoja recenzja jest super!
    Pozdrawiam,
    Żyjąca z książkami

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam ją jakiś czas temu i bardzo mi się podobała :) Teraz czas na film, którego jestem bardzo ciekawa :)

    Pozdrawiam cieplutko!

    czytelniczkaa97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka jak najbardziej na plus, mam nadzieję, że film też będzie dobry. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam ją jakoś rok temu i całkiem dobrze ją wspominam. Nie była to bardzo porywająca powieść, ale miło spędziłam z nią czas.
    Pozdrawiam i zapraszam
    booki-v.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. To będzie książka idealna na wakacje, przynajmniej tak mi się wydaje ;)


    Pozdrawiam!
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty