"Potomkowie" Tosca Lee - wyd. IUVI

Tytuł: Potomkowie
Tytuł oryginału: The Progeny
Autor: Tosca Lee
Wydawnictwo: IUVI
Rok wydania: 2016

Potomkowie to dla mnie ogromne zaskoczenie. Pozytywne oczywiście. Tosca Lee stworzyła wspaniałą powieść, która wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Nie sądziłam, że spodoba mi się fabuła, która przeplatana jest wątkami historycznymi. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tej lektury to zapraszam do poświęcenia kilku chwil mojej opinii.

Przeszłość. Zazwyczaj kojarzy nam się dobrze, czasami wolelibyśmy o niej zapomnieć. Czy może być niebezpieczna? Owszem. Na własnej skórze przekonała się o tym  dwudziestojednoletnia dziewczyna o imieniu Emily. Wymazanie pamięci miało dać jej nowy start. Pewnego dnia świat staje na głowie, a Emily dowiaduje się od nieznajomego, że jest potomkinią Krwawej Hrabiny (Elżbiety Batory), największej morderczyni wszech czasów. Życie Emily wisi na włosku. Grzebanie w przeszłości jest niebezpieczne, jednak od tego zależy życie kobiety i bliskich jej osób, których nie pamięta.

Potomkowie to świetna historia. Fabuła jest intrygująca, wartka z zaskakującymi zwrotami akcji. Warto wspomnieć, że fabuła osadzona jest najpierw w Stanach Zjednoczonych, a później rzecz się dzieje w Europie. Co ja przeżywałam czytając tę książkę, odczuwałam całą gamę emocji. Bohaterowie, których poznajemy na łamach powieści są wykreowani w sposób ciekawy. Nie denerwują czytelnika, swoim sposobem bycia, charakterem wzbudzają zainteresowanie. Można się z nimi identyfikować, zwłaszcza z Audrą. To silna kobieta, która pomimo wszelkich przeciwności losu, postanawiać odszukać brakujące elementy układanki. Bardzo ciekawą rzeczą są umiejętności, które posiadają potomkowie Hrabiny. Ich umysły są inne, potrafią siłą perswazji wpłynąć na zwykłych ludzi, wyczuwają siebie nawzajem. Jednak muszą się ciągle ukrywać w podziemiu przed Łowcami i Dziedzicami i Historykiem, który pragnie zemsty na potomkach.

Czy polecam? Owszem. Potomkowie to historia o poszukiwaniu siebie, determinacji i woli życia. To świetna książka, która idealna będzie dla osób, które lubią fantasy, wątki historyczne, subtelnie wpleciony romans i zaskakującą akcję. Zakończenie pierwszego tomu mnie wykończyło. Całe szczęście byłam zaopatrzona w kontynuację i mogłam zaspokoić ciekawość. 

Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję wydawnictwu IUVI.

Agnieszka

Komentarze

  1. Widziałam jak polecasz tę książkę na instagramie, już wtedy mnie zainteresowała, ale po tej recenzji jestem pewna, że sięgnę po nią w niedługim czasie. Uwielbiam taką tematykę. Fantastyka, tajemnica i akcja to coś, co kocham.
    Serdecznie pozdrawiam i zapraszam
    Booki-v.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy pierwszy raz zobaczyłam "Potomków", Nie byłam pewna czy to coś dla mnie. Nie jestem pewna co, ale jednak coś mnie odpychało od tej książki. Nagle zaczęła pojawiać się na instagramie, blogach i zbierała same dobre recenzję. Twoja opinia pokazała mi, że to chyba jednak coś dla mnie 💞

    OdpowiedzUsuń
  3. Potwierdzasz moje przemyślenia z ostatnich dni, że w końcu powinnam się przyjrzeć tej książce :D


    Pozdrawiam!
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki z wątkiem historycznym, więc po tę na pewno sięgnę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty